Copiii din Marea Britanie vor fi învățați cum să identifice conținutul „extremist și știrile false”
În urma dezininformărilor despre antecedentele și religia tânărului care a înjunghiat cele trei fete în Southport (Anglia), pe 29 iulie, secretarul pentru Educație din guvernul laburist de la Londra, lansează inițiativa de revizuire a curriculei în școlile primare și gimnaziale, care vizează predarea gândirii critice, anunță The Guardian.
“Copiii vor fi învățați cum să identifice conținutul extremist și dezinformarea online în cursuri noi din viitoarea programa școlară,” a spus secretarul pentru educație, citat de ziarul britanic.
Ministrul adjunct a mai spus că inițiativa îi va proteja pe cei mici de „teoriile putrede ale conspirației.” Ea a dat exemplul, cum la orele de literatură engleză, poveștile vor fi diferențiate de literatură. La cursurile de calculator, aceștia ar putea fi învățați cum să identifice site-urile de știri false după designul lor, iar lecțiile de matematică vor include analize statistice de context.
Bridget Phillipson, parlamentarul laburist pentru Houghton și Sunderland South, a declarat pentru The Sunday Telegraph: „Este mai important ca niciodată să oferim tinerilor cunoștințele și abilitățile pentru a putea contesta ceea ce văd online.”
Conform oficialilor, programa școlară va fi modificată, astfel încât copiii să fie învățați cum să diferențieze știrile adevărate de cele false și cum să discearnă diferențele dintre site-uri.
Pe rețelele sociale a apărut informația că agresorul celor trei fete, rănite într-o localitate din Anglia, ar fi musulman. În urma publicării originei și religiei acestuia, s-ar fi stârnit protestul britanic împotriva imigranților, consideră oficialii de la Londra.