Dan Motreanu a biruit în lupta pentru „drumul de fier:” București-Giurgiu

Andrei Marcu ACTUALITATE POLITIC

Lupta președintelui PNL, Dan Motreanu, pentru calea ferată București-Giurgiu s-a încheiat cu succes. După 19 ani de așteptare, trenurile circulă din nou.

Aceasta a fost pusă în funcțiune la 19/31 octombrie 1869, ea fiind prima cale ferată de pe teritoriul de atunci al României. Traseul începea din București de la Gara Filaret, care este cea mai veche gară din capitala României. Ceremonia de investire a avut loc în prezența prim-ministrului. Atunci i se spunea drumul de fier.

“Promisiune îndeplinită! Redeschiderea căii ferate directe este un proiect pentru realizarea căruia am pledat pe lângă Guvernul României, împreună cu parlamentarii PNL Giurgiu, Alexandru Andrei, Maria Gabriela Horga și Toma Petcu. Astăzi am mers cu trenul direct de la București la Giurgiu, impreună cu Alexandru Andrei și Toma Petcu. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL. Este un proiect finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațională Infrastructură Mare, și de la bugetul de stat.

Parlamentarii PNL din Giurgiu au cerut Ministerului Transporturilor informări și rapoarte trimestriale privind desfășurarea lucrărilor.

Linia de cale ferată directă București-Giurgiu a fost închisă în 2005, când podul de la Grădiștea s-a prăbușit din cauza viiturilor. Din păcate, guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acționa. În aceste condiții, s-a putut circula cu trenul între București și Giurgiu doar trecând prin Videle, ceea ce însemna prelungirea duratei unui drum.

La Grădiștea a fost construit un pod modern peste râul Argeș cu lungime de 1,36 kilometri.

Sunt șapte trenuri zilnice pe fiecare sens, în București fiind prevăzute opriri atât în Gara Progresul, cât și în Gara de Nord.

Redeschiderea circulației va fi urmată de modernizarea liniei de cale ferată București – Giurgiu (etapa a II-a), care va fi finanțată din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei. Electrificarea în totalitate a liniei va duce la creșterea vitezei de călătorie. A fost unul dintre proiectele pe care le-am discutat încă din 2022, într-o întâlnire cu Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi” – scrie Dan Motreanu pe pagina sa de facebook.

În Maramureș, liberalii conduc detașat în sondaje / Gabriel Ștețco pleacă favorit în cursa pentru președinția Consiliului Județean

Loading...

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

sexyvideoshd.net
bokep-indo.me cam brunette in stockings.

Check Also
Fluctuațiile la prețul energiei nu-i afectează pe români: Guvernul Ciolacu păstrează plafonarea prețurilor până în primăvara lui 2025
Creșterea prețurilor la energie a fost una dintre principalele cauze ale inflației în multe țări. ...