Italia ar putea naționaliza autostrăzile, după tragedia de la Genova - Newstandard

Italia ar putea naționaliza autostrăzile, după tragedia de la Genova

Valentin Borcea INTERNATIONAL Principal
Transmite:

Statul italian ar putea să preia autostrăzile din țară, dacă firmele care le administrează în prezent nu sunt în stare să-și facă treabă, a declarat vicepremierul Italiei și liderul celui mai mare partid, Luigi Di Maio.

“Nu este posibil să moară cineva care plătește să meargă pe un drum. Cei care se ocupau de mentenanță nu au făcut treabă bună. Acel pod trebuia închis înainte ca tragedia să se întâmple” – a spus vicepremierul.

Declarațiile oficialului vin după prăbușirea din senin a unui viaduct din Genova, când zeci de mașini traversau. Cel mai recent bilanț arată că 38 de oameni și-au pierdut viața, printre care și un român. Alte 15 persoane sunt rănite, dintre care 9 în stare gravă.

Un parlamentar al coaliției de guvernare din Italia a acuzat la BBC Autostrade per l’Italia, firma care se ocupa de viaductul Morandi care a căzut, că din 4 miliarde de euro profit, doar 1 miliard a investit în mentenanța drumurilor, în timp ce restul s-au dus în dividende.

Autostrade per l’Italia este deținută integral de firma Atlantia, controlată de familia Benetton. Acțiunile companiei s-au prăbușit cu 30% după amenințările venite la guvernul Italiei. Executivul de la Roma a spus că ar putea aplica și sancțiuni dure administratorului podului căzut.

Atlantia a spus că a făcut totul conform legii și că podul era verificat trimestrial de experți internaționali, care nu au semnalat nicio problemă. Firma a spus că guvernul Italian va trebui să-i dea înapoi banii, dacă se va decide rezilierea contractului de administrare a drumurilor. Luigi Di Maio a spus că este rușinos că Atlantia se gândește la bani, când nu a fost stabilit nici măcar bilanțul final al victimelor.

Viaductul Morandi era deschis în 1967 și era tranzitat anual de peste 25 de milioane de mașini. În 2009, oficialii italieni au luat în calcul dărâmarea lui, deoarece costurile de mentenanță erau prea mari, dar nu s-a luat nicio decizie deoarece era o arteră prea importantă.

 

 

Transmite:

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also
Medicii ironizează protestatarii care după o săptămână se plâng de efectele gazelor lacrimogene
Mai mulţi protestatari s-au plâns că medicii din Unităţile Sanitare de Urgenţă nu le-au oferit ...